söndag 11 april 2010

Svårsmälta träfiskar!

För många år sedan upptäckte jag en liten hantverksbutik på norra Öland eller rättare sagt i Böda. Butiken ägs av konstnären Jan Nilsson. Han arbetar med att skulpturera ut rena konstverken av ren trä i form av alla slags fiskar. Just nu så har jag samlat ihop 5 st, det har alltså blivit en Regnbåge, Öring, Röding, Gädda och en Aborre. Tanken med samlingen är att jag ska köpa alla fiskar i trä som jag har fångat i verkligheten, så det återstår några fiskarter. Fiskarna kostar en bra slant, så man får ta någon varje år man åker ner till Öland. Nästa vecka ska jag ner till Öland igen så då blir det nog ett besök i hans butik! Lägger även med 2 st bilder till er så ni kan se, en på Regnbågen och en på Öringen:)

Om ni är intresserade av hans konst så trycker ni på hans länk så kommer ni dit:)

Klicka här för att komma till Atalje Fisken

Eller sök på Ateljefisken på Google

Mvh Storebror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar